Trzy zasady zaangażowania pracowników
15 czerwca, 2023
[ITIL v3] Okres sprawozdawczy – accounting period
22 czerwca, 2023
Trzy zasady zaangażowania pracowników
15 czerwca, 2023
[ITIL v3] Okres sprawozdawczy – accounting period
22 czerwca, 2023

A może MFA to nowy MBA?

Daniel Pink, w artykule opublikowanym w New York Times, przekonuje, że Master of Fine Arts (MFA) to nowy odpowiednik Master of Business Administration (MBA). W nowej gospodarce kreatywnej, nawet tradycyjne korporacje, takie jak GM, coraz bardziej doceniają pomysłowych myślicieli, nazywanych „prawego mózgu”.

Aby zweryfikować te twierdzenia, warto poznać historię Katherine Bell, szefa redakcji w Goldman Sachs. Bell wcześniej pełniła funkcję redaktora naczelnego Quartz oraz Barron’s. Była redaktorem platformy cyfrowej Harvard Business Review. Jest również współzałożycielką Fundacji DADA2, która wspiera badania nad rzadką chorobą jej córki, a jej fikcyjne opowiadania pojawiły się w antologii Best American Short Stories.

Kilka lat temu Katherine Bell zrezygnowała z pracy w prowadzonej przez siebie firmie internetowej i postanowiła pójść na studia wyższe, aby studiować literaturę piękną. Było to całkowite zerwanie z jej dotychczasową karierą. Jednak po powrocie do codziennej pracy Bell zdała sobie sprawę, że jej MFA okazało się być niezwykle wartościowym kursem zarządzania. Choć nie nauczyła się zbyt wiele o finansach, przez dwa lata ćwiczyła swoją zdyscyplinowaną wyobraźnię – kluczowy element innowacyjności. Ponadto, nauczyła się kilku istotnych lekcji dotyczących zarządzania ludźmi, włącznie z zarządzaniem sobą.

Oto cztery lekcje, które MBA mogłoby wynieść od MFA, według Katherine Bell:

  1. Jak przyjąć krytykę: Na warsztatach pisarskich każdy autor musi milczeć, podczas gdy inni omawiają jego pracę. Ta zasada pozwala na skupienie się na tym, co mówią inni, zamiast bronić swoich poglądów. Ćwicz umiejętność otwartego słuchania wszelkiej krytyki. Następnie pozwól sobie czas na zastanowienie się, zanim podejmiesz decyzję, które sugestie warto przyjąć, a które zignorować.
  2. Co motywuje ludzi: Każda osoba ma unikalne i skomplikowane motywacje. Im lepiej potrafisz zrozumieć sekretne pragnienia, które kierują daną osobą (czy to fikcyjną postacią, kolegą czy szefem), tym lepiej będziesz w stanie przewidzieć, jakie będą jej dalsze działania. Jeśli zrozumiesz, co motywuje ludzi, którzy są pod twoim kierownictwem, będziesz w stanie dostosować swoje zachęty do każdej osoby.
  3. Jak zaangażować odbiorców: Dobrzy pisarze fikcji wiedzą, jak zaangażować czytelników w akty zbiorowej wyobraźni. Czytelnicy lubią być stawiani przed wyzwaniami, ale jeśli nie są w stanie zrozumieć fabuły, stają się sfrustrowani. Firmy działające w dojrzałej gospodarce muszą znaleźć odpowiednią równowagę. Klienci, podobnie jak czytelnicy, nie lubią się nudzić ani czuć zagubionymi. Wolą czuć się inteligentni, kreatywni i słuchani. Dlatego firmy angażujące klientów w proces generowania pomysłów, takie jak Dell, Staples i BMW, cieszą się wysokim poziomem lojalności klientów. Wiedza na temat zaangażowania zespołu jest kluczowym elementem dla wszystkich menedżerów i ma szczególne znaczenie, jeśli chcesz osiągnąć sukces w dziedzinie innowacji. Kluczem jest zaangażowanie członków zespołu w proces twórczy.
  4. Kiedy odrzucić dobre pomysły: Lub, jak mówią pisarze, „zabijać swoje ulubione”. Pomysł sam w sobie może być wspaniały, ale jeśli nie przyczynia się do większego przedsięwzięcia, musisz być bezwzględny i go odrzucić. Genialne, ale niewłaściwie dopasowane pomysły mogą wytrącić projekt z kursu lub uniemożliwić odkrycie lepszych rozwiązań. Rozpoznanie swoich ulubionych pomysłów może być trudne. Pisarze mają redaktorów, którzy im w tym pomagają. W biznesie poszukuj szczerej informacji zwrotnej od współpracowników, którym ufasz.

Zródła:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *