![](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-magic-it.pl-media/wp-content/uploads/2018/07/03224511/men-2425121_960_720-150x150.jpg)
[ITIL v3] akceptacja – acceptance
11 października, 2019![](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-magic-it.pl-media/wp-content/uploads/2018/07/03224701/beard-2286440_960_720-150x150.jpg)
[ITIL v3] opiekun klienta – account manager
11 października, 2019[ITIL v3] zarządzanie uprawnieniami dostępu – access management – (ITIL Eksploatacja Usług) Proces odpowiedzialny za umożliwianie użytkownikom dostępu do usług informatycznych, danych lub innych zasobów. Zarządzanie uprawnieniami dostępu pomaga w zarządzaniu poufnością, integralnością i dostępnością zasobów, zapewniając, że tylko upoważnieni użytkownicy mogą mieć do nich dostęp i je modyfikować. Zarządzanie uprawnieniami dostępu wdraża polityki zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISM) i czasami odnosi się do zarządzania uprawnieniami (rights management) lub tożsamością (identity management).